Med. Pr. 2000;51(3) |
The efficacy of postgraduate occupational health education: Tools and results |
Ocena skuteczności kształcenia podyplomowego w zakresie medycyny pracy. Narzędzia i rezultaty |
A. Boczkowski |
Abstract
Pomiar skuteczności procesu kształceniowego jest jednym z ważniejszych aspektów oceny jakości kształcenia, także kształcenia podyplomowego. Narzędziami takiego pomiaru mogą być formularze oceny procesu kształceniowego oraz samooceny nabytych kompetencjiwypełniane przez słuchaczy po zakończeniu szkoleń czy studiów podyplomowych. W badaniu relacjonowanym w pracy osoby kończące kurs podstawowy z medycyny pracy proszone były o ocenę, czy i na ile kurs jako całość oraz jego poszczególne elementy przyczyniły się do nabycia (uporządkowania, pogłębienia) określonych rodzajów kompetencji (wiedzy i umiejętności) w dziedzinie medycyny pracy. Wyniki badania sugerują potrzebę wprowadzenia pewnych modyfikacji do programu kształcenia lub/i zestawu celów edukacyjnych.