Krajowe Centrum Promocji Zdrowia w Miejscu Pracy
| Zakład Epidemiologii Środowiskowej
| Zaklad Środowiskowych i Zawodowych Zagrożeń Zdrowia
| Pracownia Psychologii Zdrowia i Pracy
| Laboratorium badań Produktów Leczniczych i Weterynaryjnych w Systemie Jakości GMP
| Zakład Badań Translacyjnych
| Zakład Monitoringu Biologicznego i Środowiska
| Zakład Bezpieczeństwa Chemicznego
| Zakład Ochrony Radiologicznej
| Zakład Zagrożeń Wibroakustycznych i Pyłowych
| Klinika Chorób Zawodowych i Zdrowia Środowiskowego
| Klinika Audiologii i Foniatrii
| Klinika Toksykologii
| Dział Zarządzania Wiedzą
| Dział Zarządzania Projektami
| E-zdrowie
| EIT Health
|
|
|
|
| InAirQ
O projekcie | Biuletyny | Prezentacje | Linki
InAirQ – Ponadnarodowe Działania Dostosowawcze na rzecz Zintegrowanego Zarządzania Jakością Powietrza w Pomieszczeniach Zamkniętych
Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) i Dyrekcja Generalna ds. Zdrowia ostrzegają, że zanieczyszczenia powietrza zarówno atmosferycznego, jak i w pomieszczeniach zamkniętych, stanowią istotny problem w dziedzinie zdrowia środowiskowego i mogą prowadzić do poważnych skutków zdrowotnych. W ramach działań Unii Europejskiej dokonano postępu w dziedzinie jakości powietrza zewnętrznego i redukcji emisji zanieczyszczeń. Jednakże, ponieważ obecnie ludzie spędzają większość czasu w pomieszczeniach, jakość powietrza wewnętrznego również wymaga uwagi. Narażenie na zanieczyszczenia powietrza wewnątrz pomieszczeń może wystąpić w każdym środowisku zamkniętym, w tym także w szkołach.
Projekt InAirQ (Ponadnarodowe Działania Dostosowawcze na rzecz Zintegrowanego Zarządzania Jakością Powietrza w Pomieszczeniach Zamkniętych) ma na celu zdefiniowanie wpływu jakości powietrza w pomieszczeniach zamkniętych na stan zdrowia szczególnie podatnej populacji, jaką są dzieci oraz podjęcie działań w celu poprawy zdrowotności środowiska szkolnego w krajach Europy Środkowej.
Głównym celem projektu jest zainicjowanie opracowania polityki, działań praktycznych oraz budowanie potencjału na rzecz zmniejszenia negatywnych skutków zdrowotnych jakości powietrza w pomieszczeniach zamkniętych w krajach Europy Środkowej. Cel ten ma zostać osiągnięty poprzez podjęcie działań ponadnarodowych; polityki i praktycznych działań, które doprowadzą do zmniejszenia zagrożeń dla zdrowia człowieka wynikających z narażenia na zanieczyszczenia powietrza w pomieszczeniach zamkniętych.
Projekt InAirQ będzie realizowany w oparciu o ponadnarodową metodykę i narzędzia. Fakty dotyczące środowiska wewnętrznego, zebrane od poszczególnych partnerów projektu, będą gromadzone, porównywane, oceniane i rozpowszechniane poprzez Wirtualne Repozytorium Zdrowia w celu ustalenia natury i skali problemu zanieczyszczenia powietrza w szkołach. Przyjęta metodyka zorientowana na proces obejmuje aspekty związku pomiędzy zdrowiem a czynnikami środowiskowymi i dostarcza informacji niezbędnych do rozwoju polityki i opracowania programu w dziedzinie zdrowia i środowiska. W ramach projektu zostanie również utworzone nowe Ponadnarodowe Forum Jakości Środowiska, które będzie miało swój wkład w osiągnięcie zamierzonego celu projektu poprzez dzielenie się rezultatami projektu InAirQ pomiędzy partnerami, asystowanie stronom trzecim zaangażowanym we wdrażanie protokołów poprawy jakości powietrza w pomieszczeniach zamkniętych oraz podtrzymywanie współpracy z potencjalnymi interesariuszami. W ramach realizacji projektu będą organizowane Kursy Budowania Potencjału, przygotowane specjalnie z myślą o kierownictwie szkół oraz lokalnych instytucjach zarządzających szkołami tak by plany działania zostały wdrożone możliwie jak najlepiej.
Ostatecznie zostaną opracowane, przetestowane i wdrożone Krajowe Plany Działania - tak, aby zapewnić zestaw środków służących poprawie środowiska wewnętrznego dla pilotażowych szkół i krajowych/regionalnych organów nadzorujących zdrowie. Angażując interesariuszy, projekt połączy różne grupy zainteresowanych (sektor publiczny, edukacyjny i zdrowotny oraz przemysł budowlany) w celu osiągnięcia zharmonizowanej polityki zdrowotnej, podnoszącej potencjał informacyjny i mający wpływ na instytucje opracowujące politykę dotyczącą zanieczyszczeń powietrza atmosferycznego i tego w pomieszczeniach zamkniętych w sposób, który odzwierciedla rzeczywiste potrzeby zdrowia ludzi i jakości środowiska. Środki, które mają zostać opracowane w ramach Planu Działania na rzecz Jakości Powietrza w Pomieszczeniach Zamkniętych będą promowały redukcję zanieczyszczeń powietrza w pomieszczeniach zamkniętych tak, by nie zniechęcić i nie ograniczyć rozwoju socjoekonomicznego. Plany Działania będą dążyły do podniesienia standardów zdrowia poprzez poprawę środowiska, przy jednoczesnej maksymalizacji potencjału zbilansowanego i zrównoważonego dobrobytu ludzi i jakości życia.
Projekt InAirQ jest projektem międzynarodowym współfinansowanym przez UE w ramach Programu Interreg Europa Środkowa. W projekt zaangażowanych jest 9 partnerów z 5 krajów Unii Europejskiej tj. Hungarian National Public Health Center, jako Partner Wiodący; Municipality of Várpalota (Węgry); Instytut Medycyny Pracy im. Prof. J. Nofera; Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego (Polska); Slovenian National Institute of Public Health; Primary School Karla Destovnika-Kajuha (Słowenia); Czech National Institute of Public Health (Czechy); SiTI - Higher Institute on Territorial Systems for Innovation; School Foundation (Włochy). Okres trwania projektu przewiduje się na 36 miesięcy, licząc od lipca 2016 r. Całkowita wartość projektu to 2.000.325,00 EUR, z czego 1.678.768,75 EUR stanowi dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Pozostała kwota będzie współfinansowana przez partnerów projektu.
O projekcie | Biuletyny | Prezentacje | Linki
InAirQ – Ponadnarodowe Działania Dostosowawcze na rzecz Zintegrowanego Zarządzania Jakością Powietrza w Pomieszczeniach Zamkniętych
Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) i Dyrekcja Generalna ds. Zdrowia ostrzegają, że zanieczyszczenia powietrza zarówno atmosferycznego, jak i w pomieszczeniach zamkniętych, stanowią istotny problem w dziedzinie zdrowia środowiskowego i mogą prowadzić do poważnych skutków zdrowotnych. W ramach działań Unii Europejskiej dokonano postępu w dziedzinie jakości powietrza zewnętrznego i redukcji emisji zanieczyszczeń. Jednakże, ponieważ obecnie ludzie spędzają większość czasu w pomieszczeniach, jakość powietrza wewnętrznego również wymaga uwagi. Narażenie na zanieczyszczenia powietrza wewnątrz pomieszczeń może wystąpić w każdym środowisku zamkniętym, w tym także w szkołach.
Projekt InAirQ (Ponadnarodowe Działania Dostosowawcze na rzecz Zintegrowanego Zarządzania Jakością Powietrza w Pomieszczeniach Zamkniętych) ma na celu zdefiniowanie wpływu jakości powietrza w pomieszczeniach zamkniętych na stan zdrowia szczególnie podatnej populacji, jaką są dzieci oraz podjęcie działań w celu poprawy zdrowotności środowiska szkolnego w krajach Europy Środkowej.
Głównym celem projektu jest zainicjowanie opracowania polityki, działań praktycznych oraz budowanie potencjału na rzecz zmniejszenia negatywnych skutków zdrowotnych jakości powietrza w pomieszczeniach zamkniętych w krajach Europy Środkowej. Cel ten ma zostać osiągnięty poprzez podjęcie działań ponadnarodowych; polityki i praktycznych działań, które doprowadzą do zmniejszenia zagrożeń dla zdrowia człowieka wynikających z narażenia na zanieczyszczenia powietrza w pomieszczeniach zamkniętych.
Projekt InAirQ będzie realizowany w oparciu o ponadnarodową metodykę i narzędzia. Fakty dotyczące środowiska wewnętrznego, zebrane od poszczególnych partnerów projektu, będą gromadzone, porównywane, oceniane i rozpowszechniane poprzez Wirtualne Repozytorium Zdrowia w celu ustalenia natury i skali problemu zanieczyszczenia powietrza w szkołach. Przyjęta metodyka zorientowana na proces obejmuje aspekty związku pomiędzy zdrowiem a czynnikami środowiskowymi i dostarcza informacji niezbędnych do rozwoju polityki i opracowania programu w dziedzinie zdrowia i środowiska. W ramach projektu zostanie również utworzone nowe Ponadnarodowe Forum Jakości Środowiska, które będzie miało swój wkład w osiągnięcie zamierzonego celu projektu poprzez dzielenie się rezultatami projektu InAirQ pomiędzy partnerami, asystowanie stronom trzecim zaangażowanym we wdrażanie protokołów poprawy jakości powietrza w pomieszczeniach zamkniętych oraz podtrzymywanie współpracy z potencjalnymi interesariuszami. W ramach realizacji projektu będą organizowane Kursy Budowania Potencjału, przygotowane specjalnie z myślą o kierownictwie szkół oraz lokalnych instytucjach zarządzających szkołami tak by plany działania zostały wdrożone możliwie jak najlepiej.
Ostatecznie zostaną opracowane, przetestowane i wdrożone Krajowe Plany Działania - tak, aby zapewnić zestaw środków służących poprawie środowiska wewnętrznego dla pilotażowych szkół i krajowych/regionalnych organów nadzorujących zdrowie. Angażując interesariuszy, projekt połączy różne grupy zainteresowanych (sektor publiczny, edukacyjny i zdrowotny oraz przemysł budowlany) w celu osiągnięcia zharmonizowanej polityki zdrowotnej, podnoszącej potencjał informacyjny i mający wpływ na instytucje opracowujące politykę dotyczącą zanieczyszczeń powietrza atmosferycznego i tego w pomieszczeniach zamkniętych w sposób, który odzwierciedla rzeczywiste potrzeby zdrowia ludzi i jakości środowiska. Środki, które mają zostać opracowane w ramach Planu Działania na rzecz Jakości Powietrza w Pomieszczeniach Zamkniętych będą promowały redukcję zanieczyszczeń powietrza w pomieszczeniach zamkniętych tak, by nie zniechęcić i nie ograniczyć rozwoju socjoekonomicznego. Plany Działania będą dążyły do podniesienia standardów zdrowia poprzez poprawę środowiska, przy jednoczesnej maksymalizacji potencjału zbilansowanego i zrównoważonego dobrobytu ludzi i jakości życia.
Projekt InAirQ jest projektem międzynarodowym współfinansowanym przez UE w ramach Programu Interreg Europa Środkowa. W projekt zaangażowanych jest 9 partnerów z 5 krajów Unii Europejskiej tj. Hungarian National Public Health Center, jako Partner Wiodący; Municipality of Várpalota (Węgry); Instytut Medycyny Pracy im. Prof. J. Nofera; Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego (Polska); Slovenian National Institute of Public Health; Primary School Karla Destovnika-Kajuha (Słowenia); Czech National Institute of Public Health (Czechy); SiTI - Higher Institute on Territorial Systems for Innovation; School Foundation (Włochy). Okres trwania projektu przewiduje się na 36 miesięcy, licząc od lipca 2016 r. Całkowita wartość projektu to 2.000.325,00 EUR, z czego 1.678.768,75 EUR stanowi dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Pozostała kwota będzie współfinansowana przez partnerów projektu.
Szczególnie polecamy
-
------
Formularz zwrotny
Masz spostrzeżenia dotyczące strony?
wypełnij formularz