ZASADY ETYKI PUBLIKACYJNEJ
Instytut Medycyny Pracy stosuje zasady etyki publikacyjnej mające na celu przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom publikacyjnym zgodne z wytycznymi Komitetu ds. Etyki Publikacyjnej (Committee on Publication Ethics – COPE).
Materiały zgłoszone do wydawnictwa do publikacji są weryfikowane pod kątem zgodności z zasadami etyki wydawniczej, rzetelności i wartości naukowej.
Wydawca
• Dba o przestrzeganie zasad etyki publikacyjnej.
• Jedynym kryterium oceny są względy merytoryczne. Na ocenę prac nie wpływają rasa, płeć, wyznanie, pochodzenie i przekonania polityczne autorów.
• Przeciwdziała zjawiskom ghostwritingu i guest authorship, które są przejawem nierzetelności naukowej.
• Przestrzega przepisów prawa autorskiego.
• Dokłada należytej staranności, by zapobiegać plagiatom i autoplagiatom.
• Ma prawo wycofać tekst (nawet po opublikowaniu), jeśli istnieją dowody świadczące o braku wiarygodności wyników badań i/lub fałszowaniu danych i/lub praca nosi znamiona plagiatu albo narusza zasady etyki wydawniczej.
• Zapewnia profesjonalny proces wydawniczy.
• Zapewnia poufność i bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami (m.in. RODO).
Zasady dotyczące recenzentów opisane zostały w „Instrukcjach dla recenzentów”.
Zasady dotyczące autorów opisane zostały w „Regulaminie wydawania książek – informacji dla autorów”.
-
------
Masz spostrzeżenia dotyczące strony?
wypełnij formularz